Diş eti hastalıkları

Diş Eti hastalıkları yani periodontal hastalıklar dişi çevreleyen diş eti, kemik ve bağlantı liflerindeki iltihaplanmalara denir. Başlangıcı dişetinde hafif kızarık ve kanama ile olmasına rağmen ilerleyen durumlarda kemik kayıpları ve neticesinde diş kayıplarına kadar gidebilir.

Diş Eti Hastalıklarının Sebepleri Nelerdir?

• Genetik faktörler
  • Hormonal faktörler
  • Kötü beslenme
  • Stres ve aşırı yoğun iş temposu
  • Diş sıkma ve gıcırdatma gibi alışkanlıklar.
  • Şeker hastalığı
  • Kötü yapılmış restorasyon ve kaplamalar.
  • Sigara, alkolizm ve madde kullanımı gibi kötü alışkanlıklar.
  • Ağız bakımın düzenli ve yeterli olmaması

Diş Eti Hastalıkları Nelerdir?

Diş eti hastalıkları pek çok kişinin ağız sağlığını olumsuz etkilemektedir. Diş eti hastalıklarının farklı çeşitleri bulunmaktadır. Diş Eti hastalıkları genel olarak şu şekilde gruplandırılmaktadır.

• Gingivitis, diş eti hastalıklarının en sık görülen ve en basit olanıdır. Gingivitis mikrobik sebeplerden ötürü olmaktadır. Diş etinde kendiliğinden görülen kanamalar, çekilmeler, sıyrılmalar, kızarmalar ve şişmeler ile birlikte fark edilmektedir. Gingivitiste ağrı yoktur yada çok azdır. Tedavisi diş temizliği ve ağız bakımının düzenli yapılması ile olmaktadır.
  • Kronik periodontitis, çok yavaş ilerlemektedir bu sebepler çok zor gözlemlenebilir. Tedaviye geç kalınma olasılığı yavaş ilerlediği için çok yüksektir. Yetişkin bireylerinde çoğunda gözlemlenmektedir. Dişi çevreleyen diş eti, diş etinin dişe bağlayan lifler, dişi kemiğe bağlayan lifler ve kemikte sırasıyla yıkım meydana gelmektedir. Kemikteki erime neticesinde derin cepler oluşur. Bu ceplerin bakteri plağı ve besin artıkları ile dolması enfeksiyonun daha alt dokulara taşınmasına yardımcı olur. Diş etleri kırmızı morumsu görünümdedir, ağızda kötü koku, dişlerde sallanma ve yer değişikliği gözlemlenebilir. Başlangıç seviyesindeki kronik periodontitis diş temizliği veya küretaj sonrası düzenli ağız bakımı ile tedavi edilebilirken, ileri seviyedeki kronik periodontitisin tedavisinde bunların yanı sıra cerrahi müdahalelerde gerekmektedir.
  • Agresif periodontitis, Lokalize ve yaygın olmak üzere iki şekilde görülür. Genellikle 30 yaş altı gençlerde gözlemlenen agresif perodontitisin tedavisi karmaşık ve zordur. Lokalize agresif periodontitiste klinik bulgular az olmasına karşın kemik yıkımı çok fazladır. Yaygın agresif periodontitiste ile hem klinik bulgular net görülmekte hemde kemik kaygı derin ve çok sayıda dişi etkilemektedir.
  • Sistemik hastalıklarla görülen periodontitisler, sistemik hastalıkların ağız içinde oluşturduğu diş eti problemleridir. Bunlardan en önemlileri diyabet hastalarıdır. Diyabet hastalarının bitmek bilmeyen dişeti problemlerinin, kan şeker seviyesi düzene girip hastalık kontrol altına alınınca geçtiği gözlemlenebilir. Diş hekimi muayenesinde sebepsiz diş eti problemlerinin araştırılması ve bunların altında yatan sistemik hastalıkların bulunmasında hastaya yol gösterilmesi gerekmektedir.
  • Nekroz oluşturan periodontal hastalıklar, ağız içi hijyenin olmaması, AİDS hastalığı, sigara kullanımı, stresin fazla olması gibi sebeplerden ortaya çıkar. Diş etinin dişler arasındaki sivri kısmı olan diş eti papillerinden başlayarak, zaman içerisinde tamamen yok olması ile birlikte kemiklere kadar giden  ve kemiklerde erimeye yol açan periodontal hastalıktır.
  • Diş eti apsesi, diş etine gelen travmalardan kaynaklı olarak gelişir. Diş etlerinde görülen şişlikler, kırmızılıklar ve ağrılar uygun tedavi yöntemleri ile giderilebilmektedir.

Tüm bu hastalıklar neticesinde acil olarak diş eti tedavisine başlanmalıdır. Bunun için bir diş hekimi ile iletişime geçmenizi tavsiye ederiz. Eğer hastalıkların önemsenmemesi gibi bir hata yapılır ise diş eti ameliyatı kaçınılmaz olur. Özellikle diş eti beyazlaması ve diş eti iltihabı durumlarında muhakkak birkaç gün içerisinde hekiminiz ile iletişime geçmelisiniz.

Diş Eti Hastalıklarının Belirtileri Nelerdir?

• Diş etlerinde kaşıntı ve dolgunluk hissi
  • Kırmızımsı mor ve gözle görülür şekilde şişlik.
  • Üzerine bastırıldığında diş ve dişetinin birleşim yerinden iltihap gelmesi
  • Soğuk ya da sıcağa karşı aşırı derecede hassas olan dişler vardır.
  • Dişlerin sıralanışında belirli bir farklılık vardır.
  • Ağızda kötü bir tat ve koku bulunmaktadır.
  • Dişlerin sallanması ya da sallanması hissi vardır.
  • Fırçalarken ya da durduk yere kolay bir şekilde kanayabilen diş etleri vardır.
  • Dişten uzaklaşmış olan ya da çekilmiş olan diş etleri vardır.
diş eti tedavisi

Diş Eti Hastalıkları Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Diş eti hastalıkları tedavisi edilmezse ilerler ve daha derin dokuları etkileyerek kemik erimelerine ve sonrasında dişte hiç çürük olmamasına rağmen diş kayıplarına yol açabilir. Ayrıca sistemik hastalılar ile birlikte seyreden diş eti problemleri tedavi edilmez ise sistemik hastalığın şiddetinin artmasına sebebiyet verebilir. Diş eti problemleri gebelik sırasında da son derece önem verilmesi gereken bir konudur. Gebelik dönemindeki mide bulantıları kişiyi ağız bakımından uzaklaştırabildiği için diş eti problemleri ortaya çıkabilmekte. Eğer gebelik döneminde diş etlerinde problemler oluştuysa mutlak suretle tedavi edilmesi gerekmektedir. Tedavi edilmediği taktirde gebeliğin gidişatına olumsuz etkileri olmaktadır. Ağız ve diş sağlığının çok önemli bir parçası olan diş etlerindeki problemlerin, ağız ve genel sağlığın devamlılığı için tedavisi edilmesi çok önem taşımaktadır.

Diş Eti Hastalıkları Nasıl Önlenebilir?

Diş eti hastalıkları ve bu hastalıkların önlenmesi için ağız bakımının doğru şekilde yapılması gerekmektedir. Doğru bir fırçası, diş ipi ve arayüz fırçası ile dişlerin tüm yüzeyleri temizlendikten sonra, yardımcı unsur olarak ağız sularından da faydalanabilir. Ayrıca diyabet gibi sistemik hastalıkların kontrol altına alınması da diş eti hastalıklarının oluşumunu önler. Düzenli diş hekimi kontrolleri diş eti problemleri oluşumuna izin verilmeden erken dönemde tedaviye başlanması açısında son derece önemlidir. Bu sebeple ağızdaki tüm sorunlar gibi diş eti problemlerini önlemek içinde 6 ayda bir diş hekimimizi ziyaret etmeliyiz.

Diş dolgularınızı yaptırdıktan sonra, istanbul diş beyazlatma hizmetimize göz atabilirsiniz.

Diş Etlerine Ne İyi Gelir?

Diş eti hastalıklarından uzak durmak için ilk olarak ağız sağlığına önem verilmelidir. Asitli içeceklerden uzak durulmalıdır.

Diş Eti Bakımı Nasıl Yapılır?

Ağız bakımına önem vermek diş eti bakımına da fayda sağlar. Dişlerin düzenli fırçalanması, diş eti kontrollerinin aksatılmaması ve herhangi bir aksilikte hemen diş hekimine başvurulması gerekir.

Diş Eti Çekilmesi Neden Olur?

Diş eti çekilmeleri, diş etlerinin hasta olduğuna ve tedavi gerektirdiğine işarettir. Çekilmelerin önlenmesi için çeşitli bakımlar ve uzman tedavisi gereklidir. Özellikle genetik olarak da karşılaşılabilen bu çekilmeler nedeniyle diş kaybı yaşanabilir.