Diş Hekimi

diş eti tedavisi
Diş ve ağız sağlığı ile ilgilenen, ilgili fakültede diş hekimi ünvanını almış yetkili uzman kişilere diş hekimi denir. Beşiktaş ta Diş hekimi Dt.Özlem ÖZCAN insanları ağız ve diş sağlığı konusunda bilgilendirmektedir. Diş hekimlerinin yetişkin ve çocuk hasta bakmaları tercihlerine kalmış bir durum. Kimi hekim her yaş gurubuna bakarken, kimi hekim sadece yetişkin hasta bakmayı tercih eder. Ayrıca çocuk diş hekimliği uzamanlığı yapmış hekimler sadece çocuk hasta bakmaktadır. Yetkin bir diş hekiminin sabırlı , detaycı ve problem çözme yeteneklerinin gelişmiş olması gerekir.Aynı zamanda, insanlarla iletişiminin kuvvetli olması ve hasta psikolojisinden anlayabilmesi de son derece önemlidir. Zira uzun süreli tedavi süreçleri olabileceği gibi , tedavi sürecinde çıkan çeşitli komplikasyonlara karşı yaratıcı çözümler gerektiren sorunlarla da karşılaşılması olasıdır. Bir diş hekiminin iletişim becerileri ve hasta psikolojisinden anlaması  özellikle çocuk yaşta ya da diş korkusu olan hastalarda hastayı rahatlatarak tedavi sürecine büyük fayda sağlayacaktır. Diş ve ağız sağlığı gençler için de en az çocuklar kadar önemlidir. Güzel bir gülüş tasarımına sahip olmak isteyen gençler veya halk arasında yirmilik denilen dişlerin çekilme durumlarında hastaların psikolojilerinin düşünülüp hareket edilmesi gerekmektedir. Bir diş  hekiminin tecrübesi ve kullandığı teknolojilerde  oldukça önemlidir.En son teknolojiyi takip eden , bunlarla ilgili fuarlara katılan , kendini geliştiren diş hekimleri her zaman tercih sebebi olacaktır. Diş hekimleri çeşitli dişhekimliği ihtiyaçlarını karşılayan genel pratisyen olabileceği gibi  spesifik bir uzmanlık alanına da sahip olabilir :

Diş Hekimi Uzmanlık Alanları

• Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi
  • Restoratif Diş Tedavisi
  • Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi
  • Endodonti
  • Protetik Diş Tedavisi
  • Ortodonti
  • Pedodonti
  • Periodontoloji

Diş Hekimi Tedavileri

• Endodonti; İltihaplı dişlerin tedavisi, Kök kanal tedavileri, Retreatment (Kanal Tedavisi söküm ve tekrar uygulanması);
  • Estetik Diş Hekimi; Zirkonyum porselenler, Bonding uygulamaları, Bleaching (Diş beyazlatma), Yaprak porselenler (laminete veneerler), Gülüş tasarımı, Tam seramik restorasyonlar;
  • Periodontoloji; Diş eti iltihabı (gingivitis), Diş eti grefti uygulamaları, Peridontitis tedavisi, Estetik diş eti seviyeleme ve şekillendirme operasyonları;
  • Cerrahi; Kemik augmentasyonları, Kist operasyonları, Diş çekimi, Çene eklem sorunları tedavisi, Çene kırığı tedavisi, Gömük diş operasyonları;
  • Genel Diş Hekimliği; Kompozit dolgular, İnlay/Onlay porselen dolgular, İmplant üstü kuronlar ve protezler, Porselen kuron ve köprüler, Total/Parsiyel protezlerDetertraj (Diş taşı temizliği), Ağız kokusu  (Halitozis) tedavisi;
  • Ortodonti; Çapraşıklıkların tedavisi, Porselen ya da şeffaf braketler, Şeffaf plaklar ile tedavi (braketsiz), Lingual ortodonti (Dişlerin iç yüzeyinden);
  • Pediatrik Diş Hekimliği; Çürük önleyici koruyucu tedaviler, Çocuk ve ebeveyn eğitimi, Fissür sealant ve flor uygulamaları, Çocuklar için özel olarak dekore edilmiş tedavi üniteleri, Çapraşıklık önleyici tedaviler, Sedasyon ya da genel anestezi ile tedavi;
  • Lazer Uygulamaları; Lazer ile kanal tedavileri, Lazer ile diş eti tedavileri, Lazer ile bleaching;

Diş Hekimi Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

Bir diş hekimini seçerken hekimin  mesleki donanımı , tecrübesi , katıldığı mesleki eğitimler ve kullandığı teknolojiler mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.Son teknoloji ürünler kullanan diş hekimlerinin müşteri memnuniyeti daha yüksek olacaktır. Diş hekiminin tecrübesi ve bilgi birikimi de bu noktada önemlidir. İstanbul’da diş hekimi olmak bu açılardan avantaj sayılabilir. Zira , diş hekimi teknoloji ile ilgili birçok fuara katılım sağlayabilecek ve gelişen teknolojiyi kolayca takip edebilecektir. Son olarak  muayanehaneye ulaşımın kolaylığı , muayenahanenin hijyenik olup olmadığı ve  randevu saatlerinin uyumu da diş hekimi seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlardan bazılarıdır.

En Uygun Tedaviyi Nasıl Seçeriz?

Bir tedavi sürecine başlanmadan önce yapılması  gereken en önemli şey iyi bir araştırma sonrasını takiben  yetkin bir diş hekimi seçimidir. Diş hekimi detaylıca  araştırılıp doğru bir seçim yapılırsa  tanı ve tedavi süreci de doğru ve hızlı olacaktır. Öncelikle hastanın rahatsızlığının iyi tespit edilmesi gerekir.Hasta düzenli aralıklarla hekimine gidiyor ve hastanın genel diş kontrolü periyodik olarak yapılıyorsa diş hekimi bu rahatsızlıklar ortaya çıkmadan gerekli tespiti yapabilecek ve hastayı ona göre yönlendirecektir. Eğer belli bir dişte ağrı oluyor  ve sadece bu rahatsızlık için diş hekimine gidilmişse yine kontrol sonrası ilgili  tedavi süreci belirlenecek ve hasta konu hakkında bilgilendirilecektir. Hasta için fiyatı da uygun olursa tedaviye başlanır.

Diş Hekimi Kontrol Aralığı

Hepimizin bildiği üzere diş ve ağız sağlığı bireyin genel sağlığıyla da doğrudan ilgilidir.Diş ve dişeti hastalıkları vücutta bir çok diğer hastalığı tetiklemekte , diğer hastalıklara bağlı riskleri de artırmaktadır. Bu sebeplerle  diş ve ağız  sağlığımıza dikkat etmemiz son derece önemlidir.Doğru bir diş hekimi seçimi ve sonrasında  hekimimize yapacağımız düzenli ziyaretler hem çeşitli rahatsızların daha başlamadan önüne geçecek hem de yaşam kalitemizi gözle görülür oranda artıracaktır. Diş hekimi kontrol aralıkları eğer hastaya bir tedavi uygulunuyorsa , uygulanan tedaviye bağlı değişmekle beraber genelde altı ayda birdir.Hastanın diş hekiminin belirlediği aralıklarla muayeneye  gitmesi sağlıklı dişler , sağlıklı bir vücut ve estetik  bir gülüş için oldukça önemlidir.