Yıpranmış ve mikrop kapmış dişleri onararak iyileştiren tedavi yöntemine kanal tedavisi denir. İşlem yapılırken önce kök kanalı kısmında bulunan pulpa sayesinde diş siniri çıkarılarak işlem gerçekleştirilir. Eğer sizde çürüklerden ve derin kırıklıklardan kurtulmak istiyorsanız İstanbul gayrettepe diş hekimi Dr Özlem Özcan’dan randevu alarak kanal tedavisi olabilirsiniz.

Kanal Tedavisi

Kanal Tedavisi: Dişteki çürük pulpa dediğimiz diş sinirine ulaştığında kişi ağrı hissetmeye başlar. Başlangıçta sıcak soğuk hassasiyeti olarak görülen bu durum birkaç gün içerisinde hafif ve kendiliğinden oluşan ağrılara döner, bu dönemde kullanılan ağrı kesiciler kişiye geçici rahatlama sağladığı için bu dönem geçiştirilmeye çalışılır. Fakat bir süre sonra çürük sinire daha da yaklaşmış olacağından çok şiddetli, gece başlayan ve ağrı kesicilerin fayda etmediği ağrılar görülür. İşte bu durumdaki dişleri çekmeden ağızda tutmak için yapılan tedaviye kanal tedavisi denir. Ayrıca şiddetli darbe sonucu dişin sinirinin ölmesine bağlı olarak dişte oluşan apse ve kistlerin tedavisinde de kanal tedavisine başvurulur.

Diş hekimliği endodonti uzmanlığı alanına dahil olan kanal tedavisi yöntemleri, üst düzey uzmanlık gerektiren bir tedavidir. Bu nedenle diş kanal tedavisi yapımında seçici olmak gerekecektir. Eğer bir dişiniz için kanal tedavisi uygulamak istiyorsanız endodonti uzmanımız Dt. Özlem Özcan ile iletişime geçmenizi tavsiye ederiz.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Öncelikle lokal anestezi ile diş uyuşturulur, dişte çürüyen kısım iyice temizlendikten sonra kanalların ağız kısımları açılır. Sonra uygun aletlerle bu kanallardan kökün ucuna kadar gidilir. Burada kök ucunu tam tespit edebilmek için röntgen alınır. Kanallar belirli kalınlıktaki kanal eğeleri ile temizlenir. Bu temizleme esnasında artık diş siniri, yumuşamış kök kanalı duyarı, kökte enfeksiyon yapan bakteriler dişten uzaklaştırılır. Kanallar dezenfektan solüsyonlar ile yıkanıp kurutulur. Dişin kökünde her hangi bir enfeksiyon yoksa aynı seansta kanal dolgusu yapılabilir fakat dişte enfeksiyon şüphesi varsa, kanallara ilaç konularak bir sonraki seansta dolgu yapılır. Kanalları temizlenip doldurulan dişlere en son olarak dolgu yapılır. Bu işlemler dişin durumuna göre 2-3 seans bazen daha fazla sürebilmektedir.

kanal tedavisi nedir

Hangi Dişlere Kanal Tedavisi Yapılır?

• Çürüğün ilerleyip diş sinir dokusuna kadar ulaştığı durumlarda,
  • Gece zonklar tarzda ağrıyan dişlere,
  • Çürüğün sinir dokusunu harap edip diş kökünde apse oluşturduğu dişlere,
  • İltihap kapmış olan dişlere,
  • Darbe sonucu kırılan, siniri açığa çıkan dişlere
  • Protez için diş kesimi yapılırken eğri dişlerde kesimin fazla yapıldığı yerlerde siniri açığa çıkan dişlere
  • Bilinmeyen bir sebeple diş bütünlüğü bozulmadığı halde siniri ölmüş ve zamanla apse yapmış dişte kanal tedavisi uygulanır.

Kanal Tedavisi Fiyatları Ne Kadardır?

Kanal tedavisi fiyatları 2021 yılı itibari ile 1000TL-1200TL aralığında başlamakta olup, yapılacak olan tedavinin durumuna ve kliniğin özel hizmetlerine göre farklılıklar gösterebilir. Daha detaylı ve kesin fiyat almak için diş hekimimiz ile randevu almalı ve muayene olmanızı tavsiye ederiz.

Diş sağlığınız için proteze mi ihtiyacınız var? O zaman hareketli diş protezleri sayfamızı ve detayları kontrol etmeyi unutmayın.

Kanal Tedavisi Hakkında Merak Edilenler

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı Olur mu?

Kanal tedavisi sonrasında kronik ama çok ufak ağrılar yaşanabilmektedir. Bu ağrılar zaman içerisinde azalacak ve tamamen kaybolacaktır.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisi birkaç güne yayılan bir süreçtir. İlk olarak temizleme, iltihabı giderme ve daha sonrasında da kapatma işlemleri uygulanır.

Kanal Tedavisi Acıtır mı?

Kanal tedavisi lokal anestezi ile birlikte yapıldığı için minimum acı ile tamamlanmaktadır.

Kanal Tedavi Nedir?

Kanal tedavisi, dişin merkezindeki küçük, iplik görüntüsünde olan dokunun , yani diş özünün çıkarılma işlemine denir.

Kanal Tedavisi Olan Dişim Ağrıyor. Nasıl Geçer?

Dişinizin ağrıyan bölgesine buz uygulanabilir , bir çay bardağı içine ılık su ile tuz dökerek gargara yapılabilir, bol bol su içerek sıvı tüketiminizi arttırabilirsiniz. Bu önerileri dikkate alırsanız ağrılarınız azalacaktır.

Kanal Tedavisi Yapılan Diş Kaç Gün Ağrır?

Kanal tedavisinde, birkaç gün görülecek ağrı; bir problem göstergesi değildir. Ağrı süreci ise en fazla 2-3 hafta sürebilir.

Kanal Tedavisi Kaç Seansta Yapılır?

Kanal tedavisi diş yapısı ve durumu müsaitse diş hekimi kararıyla tek seansta bile bitirilebilir. Fakat dişin hastalığı ciddi ve iltihaplı ise tek seansta bitirmek mümkün değildir. Bu gibi durumlarda 2 veya 3 seansa gerek duyulabilir.

Kök Kanal Tedavisi Yapılmış Bir Diş Ne Kadar Süre Dayanır?

Kanal tedavisi uygulanmış bir dişin süresi birçok farklı kriterden etkilenmektedir. Dişe hangi nedenle kanal tedavisi uygulandığı, kanal tedavisi uygulamasının uygun koşullarda bitirilmesi, kişinin ağız bakımı ve ağız hastalıkları gibi birçok sebepten etkilenmektedir. Fakat genel olarak uygulanan kanal tedavisinde hedef dişin uzun ömürlü ağız bölgesinde işlev görmesini sağlamaktır.

Kanal Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Kanal tedavisi ağırlıklı olarak çürük veya kırıkların oluştuğu dişlere uygulanır. Fakat hastalığa bağlı bir şekilde gelişen bazı anlarda yine kanal tedavisi uygulanması gerekir.