Lamine Diş Tedavisinin Avantajları Nelerdir? Tercih Edilme Sebepleri

lamine diş

Lamine diş uygulaması kişinin dış görünüşünü ve estetiğini kötü yönde etkileyen birtakım diş bozukluklarında uygulanan seramik restorasyon işlemidir. Porselen laminate veneer uygulaması genellikle estetik problemleri olan ön dişlerde yapılan bir tedavi çeşididir. Porselenden elde edilen diş kaplaması çok ince ve yarı geçirgen yapıdadır. Bu özelliğinden ötürü “yaprak diş” tedavisi olarak da isimlendirilmektedir. Veneer uygulaması birçok sebepten hekimler ve hastalar tarafından tercih edilen bir tedavi yöntemi olmuştur. Peki, lamine diş tedavisi ne gibi avantajlar sunar? Tercih edilme sebepleri arasında neler vardır?

Laminate Veneer (Yaprak Diş) Tedavisinin Avantajları

Günümüz şartlarında, tedavi yöntemlerinde kullanılan teknoloji de oldukça ilerleme kaydetti. Böylece vakaların büyük bir kısmında doğal dişlere zarar verilmeyen yöntemler tercih edilir hale geldi. Ağızdan kalıp alınacağı zaman özel kameralar ve programlar sayesinde hiçbir madde kullanmadan dijital olarak kalıp hazırlanabilmektedir.

Lamine diş tedavisi de kişinin doğal dişlerinde kayıp yaşatmadan uygulanan bir işlemdir. Bu işlem hastaya bu ve daha fazla avantajı sağlayabilmektedir. Yaprak diş uygulamasının sağladığı avantajları şöyle sıralayabiliriz:

• Hastanın doğal diş dokusundan en az miktarda mine tabakası aşındırılır. Bu miktar yaklaşık 0,3-0,7 mm kadardır.
  • Porselen lamineler oldukça dayanıklı bir yapıya sahiptir.
  • Hastanın ağız yapısına uygun olarak hazırlanmış lamineler doğal duracak renk stabilitesine sahiptir.
  • Lamine kaplamalar sigara, çay ya da kahve gibi dış faktörler nedeniyle renk değiştirmez.
  • Lamine kaplamalar aşınmaya karşı yüksek dirence sahiptir.
  • Yüzeylerinin oldukça pürüzsüz olması sayesinde diş taşı oluşumunu en aza indirir.
  • Lamine diş tedavi süresi 7-8 günlük kısa süren bir uygulamadır. Tedavi bitiminde doğal, sağlıklı ve estetik bir gülüşe sahip olursunuz.
  • Bu tedavi yönteminde, uygulama yapılmadan önce tedavi sonrası dişlerinizin alacağı son hali bir örnek sayesinde görebilmeniz mümkündür. (MockUp İşlemi)

Tüm bu avantajlı durumlardan dolayı laminate veneer tedavisi ihtiyaç duyan herkesin tercih ettiği bir uygulama olarak düşünülebilir.

lamine diş tedavisi

Laminate Veneer Tedavisinin Tercih Edilme Sebepleri

Lamine diş uygulaması, ortodontik diş tedavisine alternatif olarak kullanılabilecek bir işlemdir. Çok ileri olmayan diş çarpıklıkları ve rotasyonlar haricinde birçok bozuklukta tercih edilen bir uygulama olmaktadır. Bu tedavi şekli kırık, çatlak, ayrık ve lekelenmiş dişlerde uygulanarak kişiye estetik ve doğal bir gülüş sağlayabilmektedir. Üstelik bu sonuç oldukça kısa bir sürede elde edilmektedir. Tedavinin artı yönlerinden bir diğeri de acısız olmasıdır. İşlem öncesinde, uygulama yapılacak bölgenin uyuşturulması sayesinde tedavi sürecinde hiçbir acı ya da sızı hissetmezsiniz.

Laminate veneer tedavisinde kaplamalar için çeşitli materyaller kullanılabilmektedir. Ancak porselen bunlar arasında en çok tercih edilendir. Çünkü orijinal diş yapısına en yakın kaplama türü porselen olmaktadır. Porselen lamineler renk ve ışık geçirgenliği bakımından doğal diş yapısına oldukça yakındır. Bu sebeple dışarıdan bakıldığı zaman kişinin dişlerinde kaplama olduğu anlaşılmaz.

Laminate Veneer Tedavisi Uygulandıktan Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Porselen lamine diş kaplamalar oldukça sağlam yapıda kaplamalardır. Ancak dişlerinize iyi ve özenli bakmanız kaplamaların daha uzun yıllar kullanılmasına olanak sağlayacaktır. Laminate veneer sonrası kaplamaların daha uzun ömürlü olmasını sağlayacak dikkat edilmesi gereken bazı konular bulunmaktadır:

• Sert kabuklara sahip yiyeceklerin yenmesinde dikkatli olunmalıdır.
  • Eğer hasta gece diş sıkması ya da gıcırdatması problemi yaşıyorsa gece plağı kullanmalıdır.
  • Hasta yaprak porselen dişlerini düzenli bir şekilde fırçalamalı ve diş ipi ile temizlemelidir.
  • Kişi toka, iğne, kalem gibi nesneleri ısırma alışkanlıklarından uzak durmalıdır.
  • Yenecek gıdalar eğer elastik ya da esnek yapıda ise dilimlenerek yemek tercih edilmelidir.
  • Laminate veneer tedavisi uygulanan kişi belli aralıklarla diş hekimine kontrole gitmelidir.

Belirtilen hususlarda dikkatli olunduğu takdirde lamine porselen dişler uzun yıllar, rahatlıkla kullanılabilir.

Laminate Veneer Fiyatları

Laminate veneer (yaprak diş) tedavisi için net bir fiyat bilgisi vermek doğru olmayacaktır. Çünkü fiyat hesaplamasında değişken durumlar mevcut olabilmektedir. Tedaviyi yaptıracağınız hekim ya da kuruma göre fiyatlandırmalar değişiklik göstermektedir. Bunun haricinde diş probleminizin derecesi ve kaç dişe uygulanacağı gibi faktörler de belirlenecek fiyatta değişikliğe neden olacaktır.

Fiyat konusunda net bilgi almak için gittiğiniz hekim veya kuruma danışmanız en doğrusu olacaktır.

Lamine Diş Hakkında Merak Edilenler

Laminate veneer tedavisi uygulanmış bir diş çürürse nasıl tedavi edilir?

Bu dişte oluşmuş çürüğe yapılacak müdahale doğal dişe yapılacak olanla aynıdır. Dolgu işlemi rahatlıkla uygulanabilmektedir.

Porselen laminelerin bakımını nasıl yapmalıyım?

Her zaman yaptığınız rutin ağız temizliğinizi laminate veneer uygulamasından sonra da devam ettirebilirsiniz. Bu yeterli olacaktır.

Laminate veneer tedavisi kimlere uygulanmaz?

İleri derece diş eti çekilmesi olan ve yeterli miktarda diş minesine sahip olmayan hastalara bu tedavi uygulanamaz.